آموزش تکنیک ست‌کردن رنگ لباس‌های مختلف

در این مقاله، برخی از تکنیک‌های ضروری برای ست‌کردن رنگ لباس‌های مختلف مردانه را بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید لباس‌های خود را به‌راحتی با هم ست کنید و در مدت کوتاهی یک نتیجه عالی و شیک بگیرید، ان مقاله را از دست ندهید.
آموزش تکنیک ست‌کردن رنگ لباس‌های مختلف

ست‌کردن رنگ لباس‌های مختلف مردانه می‌تواند کار سختی باشد، به‌خصوص اگر با اصول تئوری رنگ آشنا نباشید. اما با کمی دانش و تمرین، می‌توانید لباس‌های خود را با هم از نظر رنگ ست کنید.

در این مقاله، برخی از تکنیک‌های ضروری برای ست‌کردن رنگ لباس‌های مختلف مردانه را بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید لباس‌های خود را به‌راحتی با هم ست کنید و در مدت کوتاهی یک نتیجه عالی و شیک بگیرید، ان مقاله را از دست ندهید.

دیگران چه می خوانند:

برای ست‌کردن رنگ‌ها، این دو قانون را به خاطر بسپارید!

برای ست‌کردن لباس‌هایتان عدد دو را به‌خاطر بسپارید. عدد دو، به دو قانونی اشاره دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید لباس‌های خود را به‌راحتی از نظر رنگ، ست کنید.

قانون 1

کمد لباس هر مردی بر اساس 3 رنگ اصلی شکل می‌گیرد: خاکستری، آبی (سرمه‌ای) و قهوه‌ای.

می‌توانید هر طور که دوست دارید این رنگ‌ها و مشتقات آن‌ها (آبی نفتی، شتری و بژ) را با هم ترکیب کرده و ست کنید. همه این رنگ‌ها تقریباً با هر رنگ دیگری هماهنگ می‌شوند. مخصوصا خاکستری، پادشاه بی‌چون و چرای تطابق رنگ است؛ چیزی وجود ندارد که نتوان آن را با خاکستری ست کرد.

قانون 2

هرگز بیش از سه رنگ را با هم نپوشید. تعداد زیاد رنگ‌ها، می‌تواند ست لباس‌های شما را به هم ریخته و ظاهر لباس را بد رنگ و ناهماهنگ نشان دهد.

اگر عادت ندارید سه رنگ را با هم ست کنید، یک رنگ اصلی (خاکستری، قهوه‌ای یا سرمه‌ای) را انتخاب کرده و آن را با یک رنگ روشن‌تر و شادتر ترکیب کنید. برای مثال تیشرت سفید مردانه شیک با همه این رنگ‌ها ست می‌شود. می‌توانید تیشرت را با یک کت و شلوار اسپرت سرمه‌ای یا طوسی هماهنگ کنید.

همیشه از رنگ روشن به تیره بروید.

یک روش سریع و آسان برای ست‌کردن رنگ لباس‌های مردانه وجود دارد؛ هر زمان که لباس‌ها را به‌شکل لایه‌لایه روی هم می‌پوشید (مثلا یک تی‌شرت زیر یک پیراهن با دکمه‌های باز یا زیر یک ژاکت یقه هفت)، همیشه روشن‌ترین رنگ‌ها را در زیر‌ترین لایه پوشیده و رنگ تیره را برای لایه‌های خارجی نگه‌دارید. در مثال فوق، یک تیشرت سفید مردانه شیک را در زیر و یک لباس با رنگ تیره‌تر را روی آن بپوشید.

عکس این مورد درباره ست‌کردن رنگ شلوار با بقیه لباس‌ها صادق است. همیشه شلوار شما باید از بالاتنه تیره‌تر باشد.

چرخه رنگ

استفاده از چرخه رنگ برای ست‌کردن رنگ لباس‌های مردانه

حالا که درباره دو قانون ست‌کردن لباس مردانه و انتخاب رنگ‌ها از روشن به‌ تیره دانستید، می‌توانید با یادگیری چرخه رنگ، رنگ‌های متنوع‌تر و مناسب‌تری را برای ست‌کردن رنگ لباس‌های خود پیدا کنید.

چرخه رنگ از موارد زیر تشکیل شده است:

  • 3 رنگ اصلی: قرمز، آبی و زرد
  • 3 رنگ ثانویه (ساخته‌شده با ترکیب 2 رنگ اصلی): بنفش، نارنجی و سبز
  • 6 رنگ سوم (ساخته‌شده با ترکیب 1 رنگ اصلی و 1 رنگ ثانویه): نارنجی-قرمز، زرد-نارنجی، قرمز-بنفش، آبی-بنفش و زرد-سبز

همان‌طور که دیدید، می‌توانید به‌راحتی یک رنگ خنثی را با چیزی روشن‌تر ترکیب کنید؛ با این حال، رنگ‌های اصلی (و حتی ثانویه) به‌راحتی رنگ‌های خنثی، با هم ست نمی‌شوند.

برای ابتدای کار، سعی کنید تنها از این رنگ‌ها در جزئیات لباس خود استفاده کنید. برای مثال زرد را می‌توان هم با سرمه‌ای، هم باطوسی و هم با قهوه‌ای ست کرد. اما اگر می‌خواهید دو رنگ از چرخه رنگ را با رنگ‌های خنثای ابتدایی ست کنید، باید مطمئن شوید که این دو رنگ کاملا با هم هماهنگ هستند. برای ست‌کردن این دو رنگ گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید.

گزینه 1: اگر به‌دنبال ایجاد کنتراست هستید، رنگ‌های مکمل بهترین گزینه هستند. آن‌ها به‌راحتی قابل تشخیص بوده و یک تضاد خوب ایجاد می‌کنند. یک رنگ را انتخاب کنید، سپس رنگ روبه‌روی آن را در چرخ رنگ برگزینید. به‌عنوان مثال، زرد و بنفش در چرخه رنگ روبه‌روی هم هستند.

گزینه 2: برای یک انتخاب ملایم‌تر، تنها سایه‌ها را تغییر دهید. ساده‌ترین راه این است که یک رنگ را انتخاب کنید و سایه‌های مختلف آن رنگ (تیره‌تر یا روشن‌تر) را با آن ست نمایید.

 

علاوه‌بر موارد ذکر‌شده در قسمت بالا، می‌توانید از مبانی تطبیق رنگ نیز برای ست‌کردن رنگ لباس خود استفاده کنید.

مبانی تطبیق رنگ

ابتدا رنگ اصلی را برای پایه لباس خود مشخص کنید. به‌طور معمول، رنگ پایه به کت و شلوار، پیراهن یا ژاکت اختصاص داده می شود. با توجه به این رنگ، می‌توانید بقیه رنگ‌ها را نیز انتخاب کنید.

برای شروع، رنگ‌های خنثی و بی‌رنگ را انتخاب کنید. این رنگ‌ها شامل سیاه، خاکستری، قهوه‌ای، سرمه‌ای یا حتی زیتونی هستند. این رنگ‌های خنثی به‌عنوان رنگ‌های اصلی بسیار مناسب هستند، زیرا به‌سرعت و با خیال راحت با اکثر رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند.

قدرت رنگ‌های خنثی

هرگز قدرت پنج رنگ آبی، سفید، خاکستری، قهوه ای و زیتونی را دست کم نگیرید.

همچنین توجه ویژه‌ای به رنگ زغالی یا خاکستری متوسط بکنید، زیرا همان‌طور که گفتیم، این رنگ با همه رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود.

حالا بیایید در مورد رنگ‌های بعدی که به لباس اضافه می‌شوند، صحبت کنید.

ترکیب با رنگ‌های دیگر به‌عنوان رنگ دوم و سوم

کمد لباس مردانه در انتخاب مواردی که می‌توانند تنوع رنگی ایجاد کنند تا حدودی محدود است. اما انتخاب رنگ دوم و سوم، همان بخشی است که می‌تواند ظاهری منحصر‌به‌فرد ایجاد کند.

به‌عنوان مثال، برای ست‌کردن رنگ، می‌توانید از کراوات، بوتون یا مربع جیبی، بند ساعت، عینک آفتابی و در برخی موارد حتی جوراب استفاده کنید. نکته اصلی که هنگام انتخاب رنگ‌های دوم و سوم باید رعایت شود این است که آن‌ها به جای تضاد، باید عناصر دیگر را در لباس تکمیل کنند.

هماهنگی رنگ لباس با پوست

برای درک این‌که کدام رنگ برای پوست طبیعی شما مناسب است، باید میزان کنتراست را تعیین کنید، که تفاوت بین رنگ ابرو، مو و پوست شما است. به‌صورت ساده‌تر، سه نوع اصلی کنتراست وجود دارد: کنتراست بالا، کنتراست متوسط و کنتراست کم.

کنتراست زیاد در چهره

برای افرادی که کنتراست زیادی در چهره خود دارند، بهترین راه‌حل ادامه‌دادن حداکثر کنتراست است؛ به‌عنوان مثال، انتخاب کراوات مشکی با راه‌های سفید.

برای افرادی که تضاد متوسطی دارند، استفاده از ترکیب‌های کم تضاد، بهترین حالت است تا لباس‌ها توجه زیادی را به خود جلب نکنند. به یاد داشته باشید، حفظ تعادل با جست‌و‌جوی ویژگی‌های مشترک بین چهره و لباستان بسیار مهم است.

کنتراست متوسط در چهره

افرادی که کم‌ترین تضاد را دارند، می‌توانند گزینه‌های رنگی بسیار بیشتری را برای لباس‌ها نسبت به سایرین داشته باشد، زیرا رنگ‌های بی‌شماری با چهره آن‌ها عالی به نظر می‌رسند.

شما می‌توانید انواع لباس‌های مردانه را از آنلاین شاپ لباس مردانه انتخاب کرده و آن‌ها را از نظر رنگ با هم ست کنید..

آموزش تکنیک ست‌کردن رنگ لباس‌های مختلف

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟