پاکدستی و فسادستیزی باید در مدیران نظام اسلامی وجود داشته باشد

ساخت برتر: نخستین همایش تجلیل از جانبازان صندوق بازنشستگی فولاد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
پاکدستی و فسادستیزی باید در مدیران نظام اسلامی وجود داشته باشد
دیگران چه می خوانند:
به گزارش ساخت برتر:
حجت الله عبدالملکی امروز با تبریک اعیاد شعبانیه و با ابراز خرسندی از حضور در جمع جانبازان صندوق بازنشستگی فولاد و تقدیر از مدیران این مجموعه به دلیل برگزاری این همایش  گفت: واقعیت این است که جانبازان عزیز ما به تجلیل نیازی ندارند بلکه برگزاری چنین همایش هایی فرصتی برای مسئولان برای تبرک جستن به یاد و نام جانبازان و ایثارگران است و ما احتیاج داریم که در زیر سایه جانبازان قرار بگیریم.
وی با اشاره به چهار برنامه اصلی وزارت مردم در حوزه های اشتغال، بازنشستگی، فقرزدایی و مدیریت شرکت های زیرمجموعه اظهار کرد: درخصوص اشتغال به دنبال اجرای زیست بوم اشتغال بر مبنای اقتصاد مقاومتی هستیم که این زیست بوم، نظریه ای جدید بر اساس مکتب اسلام است.
عبدالملکی رفع ناترازی در صندوق های بازنشستگی را هدف اصلی در حوزه بازنشستگی دانست و با اشاره به هدف گذاری رفع فقر مطلق و کاهش فقر نسبی گفت: با توجه به وجود حدود 600 شرکت زیرمجموعه وزارتخانه نظام مدیریت یکپارچه استقرار مدیریت شرکت ها را اجرا می کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای تحقق این چهار برنامه کلان نیاز به مدیرانی در تراز انقلاب داشتیم و رئیس جمهور محترم در اولین جلسه هیئت دولت بعد از اخذ رای اعتماد وزرا یک عهدنامه 10 بندی را از اعضای کابینه امضا گرفتند که همه ما متعهد به اجرای آن هستیم و یکی از این بندهای 10 گانه در خصوص انتصابات شایسته بود.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری پنج شاخص انقلابی بودن، کارآمدی، پاکدستی، فسادستیزی و مردمی بودن را برای انتصابات به وزرای خود متذکر شدند، گفت: اگر مدیری انقلابی نباشد و قلبش برای انقلاب و شهدا نتپد نمی تواند و نباید در این دولت منصب داشته باشد. ضمن اینکه کارآمدی و تجربه هم شاخص مهمی می باشد و البته تجربه موفق مدیریتی و نه صرفا داشتن تجربه طولانی در این حوزه حائز اهمیت ویژه است.
وی با اشاره به اهمیت شاخص های پاکدستی و فسادستیزی گفت: اغلب مدیران نظام اسلامی از آغاز تاکنون، پاکدست هستند اما ممکن است فسادستیز نباشند و در برخورد با مفاسد مدیران زیرمجموعه رودربایستی و ملاحظه داشته باشند.
عبدالملکی تصریح کرد: شکرخدا دکتر عامریان هر پنج شاخص مدیریتی مدنظر رئیس جمهور را دارند هم از خانواده ایثارگر بوده و مدیری انقلابی و با تجربه هستند و هم موفق و فسادستیز که امانت دار منافع بازنشستگان شدند و زیر بار فشارهای سیاسی برای انتصابات نمی روند و رویکرد مردمی دارند و سفرهای استانی و دیدار با کارگران و بازنشستگان که در جریان آن هستم بیانگر ویژگی مردمی بودن ایشان است.
وی در پایان سخنان خود گفت: خدمت به بازنشستگان و به ویژه ایثارگران برای ما فریضه است و ما مفتخر به این خدمت گذاری هستیم.
پیش از سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به مهمانان همایش به ویژه جانبازان بازنشسته صندوق گفت: جانبازان از مصادیق بارز مرد میدان بودن هستند که هم در عرصه کار و تولید در معادن و صنایع معدنی و هم در دفاع مقدس و در مقابله با دشمن متجاوز در همه صحنه ها حضور افتخارآمیزی داشته اند.
حسین عامریان با بیان اینکه جانبازان نیازی به تجلیل ندارند گفت: ما می خواهیم جانبازان را به عنوان الگوی مدیران فعلی و آینده معرفی کنیم و از ایثارگران انگیزه و انرژی کسب کنیم و وجود بیش از سه هزار و هشتصد جانباز بازنشسته از کل جامعه 87 هزار نفری بازنشستگان صندوق نشانه بصیرت و اراده و ایمان این عزیزان است.
عامریان گفت: اکنون که به تعبیر مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی هستیم بار عظیمی بر دوش مدیران صندوق فولاد برای خدمت گذاری به جامعه هدف وجود دارد و ما مصمم به تحقق برنامه های خود هستیم.
وی با اشاره به انتظارات مردم از دولت انقلابی آیت الله رئیسی گفت: ما باید به این انتظارات پاسخ داده و نماینده و امانت دار خوبی برای جامعه هدف صندوق باشیم تا مجموعه ای کارآمد و انقلابی داشته باشیم که نماد عدالت و خدمت به بازنشستگان باشد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت این صندوق از ظرفیت های فراوانی برخوردار است که در سالهای گذشته مدیریت مطلوبی بر دارایی های آن انجام نشده گفت: ما قصد داریم ظرف مدت نه چندان طولانی شرکت های صندوق را به سودآوری برسانیم. ضمن اینکه با انتصاب مدیران جوان و انقلابی، میانگین سنی مدیران منصوب شده را به حدود 40 سال رسانده ایم.
وی با تشریح برخی برنامه های صندوق نظیر اصلاح همسان سازی و بهبود خدمات درمانی بازنشسستگان گفت: هدف اصلی ما آرامش و آسایش بازنشستگان است و امیدواریم با دعای خیر این عزیزان و به ویژه بازنشستگان جانباز این هدف را محقق سازیم.
گفتنی است در این همایش با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق فولاد و مشاور وزیر در امور ایثارگران از شماری از جانبازان صندوق که به نمایندگی از کل جانبازان صندوق حضور داشتند تقدیر به عمل آمد و نشان ویژه همایش به ایشان اهدا شد.

پاکدستی و فسادستیزی باید در مدیران نظام اسلامی وجود داشته باشد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟