ظریف: اروپا به طور ملموس مراودات بانکی را تسهیل کند

وزیر امور خارجه کشورمان و لیناس لینکه ویچیوس، وزیر امور خارجه لیتوانی آخرین راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
ظریف: اروپا به طور ملموس مراودات بانکی را تسهیل کند

وزیر امور خارجه کشورمان و لیناس لینکه ویچیوس، وزیر امور خارجه لیتوانی آخرین راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف با اشاره به روابط دو کشور اظهار کرد: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی روند رو به جلو دارد و ما امیدواریم از طریق رایزنی‌های جاری بتوانیم زمینه‌های همکاری‌ها در بخش‌های سیاسی و پارلمانی را بیش از پیش گسترش دهیم و مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش آن در شئونات قانون‌گذاری کشور، آمادگی دارد با پارلمان لیتوانی زمینه‌های همکاری‌های پارلمانی را تقویت کند.

دیگران چه می خوانند:

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری اظهار کرد: مؤسسات جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در زمینه‌های فن‌آوری، انرژی، LNG، نفت، کشاورزی، آموزش عالی، خدمات فنی و مهندسی با شرکت‌های دولتی و خصوصی و صاحبان صنایع و تجار لیتوانی در چارچوب منافع مشترک و متقابل، گام‌های بلندی را برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور بر دارند.

او درباره زمینه معاملات بانکی پس از توافق برجام و با اشاره به گام‌هایی که 1+5 در آخرین اجلاس وزیران خارجه آمریکا و انگلیس با مسوولان بانکی اروپایی در لندن برداشته‌اند، اظهار کرد: گا‌م‌های جدید آثاری برای تحرک بخشیدن به تعاملات مالی بانک‌های اروپایی به‌همراه داشته است ولیکن ما انتظار داریم که به‌طور عینی و ملموس، طرف‌های اروپایی گام‌های لازم را برای تسهیل مراودات بانکی برداشته که پیامدهای آن را در اقتصاد کشورمان شاهد باشیم.

ظریف با اشاره به تحولات سوریه اظهار کرد: راه‌حل بحران سوریه، فقط احترام بر اراده مردم و حاکمیت سوریه است و طرح شرایط غیرواقعی در پروسه سیاسی و حمایت‌های همه جانبه برخی از طرف‌های منطقه‌یی از گروه‌های تروریستی، موجب تضعیف آتش‌بس شده و فرآیند سیاسی را پیچیده‌تر خواهد کرد.

لیناس لینکه ویچیوس، وزیر امور خارجه لیتوانی نیز با ارزیابی مثبت از روابط "ویلنیوس" با "تهران" اظهار کرد: ما علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم و شرکت‌های مختلف لیتوانی در شرایط جاری در پرتو توافق برجام در زمینه‌های تکنولوژیک و انرژی و کشاورزی، آمادگی دارند همکاری‌های خود را با شرکت‌های ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران تعمیق بخشند.

وزیر امور خارجه لیتوانی با ابراز خرسندی نسبت به افزایش رایزنی مقامات لیتوانی و جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش بارزی در منطقه دارد و ما خواهان تقویت رایزنی‌های بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و پارلمانی دو کشور هستیم.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در پایان مذاکرات، یادداشت تفاهم رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور را امضاء کردند.

انتهای پیام

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟