دلایل‌ اختلاف‌حساب در محاسبه بدهی ایرلاین‌ها

ساخت برتر: مدیرعامل ایران‌ایر گفت: در قالب مصوبه‌ای ‌مقرر شد دولت بخشی از هزینه پروازهایی که ایران‌ایر و بقیه ایرلاین‌ها به مناطق محروم انجام می‌دادند (تکلیفی)‌ را به ما برگردانند و این رقم در مقابل بدهی‌‌های ما (بدهی سوخت و خدمات فرودگاهی،) تهاتر شود.
دلایل‌ اختلاف‌حساب در محاسبه بدهی ایرلاین‌ها
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری و تخصصی ساخت برتر: فرهاد پرورش  درباره بدهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت فرودگاه‌‌ها، بیان کرد: ‌‌شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از گذشته پروازها و مسیرهای تکلیفی از سوی دولت داشته است که باید مورد محاسبه قرار گیرد.

بنابراین گزارش وی پیش از این به فارس گفته بود که به دلیل خواست برخی از نمایندگان مجلس و استانداران، حتی با ضریب اشغال 45 درصد نیز پرواز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: البته ایران‌ایر ‌بدهی‌هایی هم بابت دریافت سوخت و دریافت خدمات فرودگاهی به دولت دارد.

پرورش افزود: نرخ‌های سوخت و قیمت خدمات فرودگاهی در چندین نوبت تغییر کرد و سپس مصوبه‌ای در این‌باره به تصویب رسید که شرکت‌های هواپیمایی اعتراض کردند با این استدلال که نرخ ارز متفاوت شده است، پس از آن بود که شرکت‌های هواپیمایی به دنبال اجرای مصوبه‌ای بودند تا نرخ ارز برای احتساب بدهی آنها، پایین‌تر محاسبه شود، چون مدعی بودند با افزایش قیمت ارز، ‌نرخ بلیت را افزایش نداده‌اند.

وی اظهار داشت: پس از آن ‌‌توافقی بین دولت و شرکت‌های هواپیمایی انجام شد، وزیر راه و شهرسازی (آخوندی) مکاتبه‌ای داشت که به دولت برد و مقرر شد از سال‌‌ 91 میزان 40 درصد این بدهی‌ها برگردد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: البته این 40 درصد در محاسبات به دست آمده است، شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره یک عدد دارند و شرکت فرودگاه‌ها، عددی دیگر‌ دار‌د.

پرورش با اشاره به دلایل دیگر بروز اختلاف حساب در بدهی ایرلاین‌ها، افزود: ‌اتفاق دیگری که رخ داد‌ این بود که فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر فرودگاهی تبدیل شد‌ و از مجموعه شرکت‌های فرودگاه‌های کشور جدا شد، ‌این امر هم به بروز اختلاف حساب انجامیده است. فرودگاه امام خمینی (ره) زمانی متعلق به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است و درآمد آن نصیب شرکت فرودگاه‌‌ها می‌شد اما اکنون مجزا شده است و حساب آنها با حساب شرکت فرودگاه‌ها فرق دارد.

وی اظهار داشت: به هر حال در این‌باره هم در حال مکاتبه با فرودگاه امام هستیم ضمن آنکه جلساتی سه جانبه با حضور ایرلاین‌ها، ‌هیأت مدیره فرودگاه امام خمینی (ره) و ‌شرکت فرودگاه‌ها در حال برگزاری است.

مدیرعامل ایران‌ایر با یادآوری اینکه ایران‌ایر و شرکت فرودگاه‌ها هر دو ارگان دولتی هستند، گفت: در قالب مصوبه‌ای ‌مقرر شد بخشی از هزینه پروازهایی که ایران‌ایر و بقیه ایرلاین‌ها به مناطق محروم انجام می‌دادند (تکلیفی)‌ به ما برگردانند، همچنین مقرر شد‌ این رقم در مقابل بدهی‌‌های ما،‌ تهاتر شود یا اینکه این رقم طلب ما‌ از طریق دولت پرداخت شود و ما به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت کنیم.

دلایل‌ اختلاف‌حساب در محاسبه بدهی ایرلاین‌ها

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟