آدرس غلط نزدیکان آخوندی درباره مسکن اجتماعی

ساخت برتر: در حالی مشاور وزیر راه و شهرسازی از صرف بودجه طرح مسکن اجتماعی در مسکن مهر خبر داده که پس از گذشت سه سال طرح مذکور (مسکن اجتماعی) همچنان در حد حرف و حد حدیث است و تأمین منابع مالی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
آدرس غلط نزدیکان آخوندی درباره مسکن اجتماعی
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری و تخصصی ساخت برتر:هفته گذشته پس از مدت‌ها حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی سخن بسیار جالبی را درباره طرح مسکن اجتماعی بیان کرد.

وی با اشاره به آماده شدن برنامه مسکن اجتماعی درباره زمان اجرای آن گفته بود: این طرح بلافاصله پس از اتمام مسکن مهر اجرا خواهد شد. توافقات این طرح انجام شده و بودجه‌ مسکن مهر صرف آن می‌شود.

این در حالی است که مشاور وزیر راه و شهرسازی از صرف بودجه مسکن اجتماعی در طرح مسکن مهر خبر داده است؛ طرحی که به‌گفته منتقدان از یک سو هنوز در حد حرف و حدیث است و از سوی دیگر نحوه تأمین منابع مالی آن نیز پر از ابهام است.

عبده‌تبریزی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفته است: دولت بودجه مسکن اجتماعی را که از ابتدا آن را مطرح کرد خرج اتمام طرح مسکن مهر می‌کند.

وی همچنین با رونمایی از نقشه دولت برای متقاضیان مسکن مهر، افزود: به‌دلیل انتخاب مکان نامناسب مسکن‌های مهر در دولت گذشته این دولت هرچه بودجه داشته برای ایجاد زیرساخت‌های این مناطق هزینه کرده و مجبور است بقیه را از پول مردم هزینه کند.

رهبر، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران در پاسخ به این ادعای مشاور آخوندی با تأکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی با سازندگان بخش خصوصی مسکن مشورت نکرده و سیاستهای خود را اعمال می‌کند، گفت: این‌که دولت می‌گوید بودجه مسکن اجتماعی را هزینه مسکن مهر می‌کند نادرست و به‌عکس است.

وی افزود: اکنون بازپرداخت ماهانه اقساط مسکن مهر 400 میلیارد تومان است اما بازگشت پول مسکن مهر به‌جای هزینه در این طرح در مسکن اجتماعی خرج می‌شود.

به گزارش تسنیم، دو اظهارنظر بسیار متفاوت از نزدیکان آخوندی درباره طرح مسکن اجتماعی طی کمتر از یک هفته یا نشان از بی‌اطلاعی معاون و مشاور وزیر راه از اتفاقات و رویدادهای پیرامونی دارد یا این‌که این سخنان حساب‌شده و با برنامه ریزی قبلی بوده است.

در اینجا چند پرسش به وجود می‌آید؛ آیا اساساً به‌لحاظ قانونی می‌توان منابع مالی یک طرح را برای طرحی دیگر هزینه کرد؟ مشاور وزیر راه و شهرسازی با استناد به چه‌چیزی اعلام می‌کند بودجه مسکن اجتماعی در طرح مسکن مهر هزینه می‌شود؟ اگر این‌چنین است چرا مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای مسکن اجتماعی را به پس از اتمام مسکن مهر موکول می‌کند؟

طرح مسکن اجتماعی در سه سال اخیر شبیه یک سراب بوده و به نظر می‌رسد اظهارات ضد و نقیض شماری از مدیران ساختمان دادمان دادن آدرس غلط است.

آدرس غلط نزدیکان آخوندی درباره مسکن اجتماعی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟