امیررضا خلیلی، مدیر روابط عمومی مؤسسه اعتباری عسکریه
فضای مجازی به تعبیر بسیاری از اهالی فن ارتباطات، خود به یک پل ارتباطی قدرتمند میان مردم و سازمان ها، افکار عمومی و جامعه مخاطب این سازمان مبدل شده است.
سرعت انتشار خبر و حتی یک شایعه در عصر فعلی انچنان بالاست که اگر روابط عمونی سازمان نتواند به همان سرعت پادزهر شایعه و حتی پاسخ سوالات مطرح شده در مورد سازمان متبوع خود را تهیه و نشر ندهد، عواقب جبران ناپذیری در انتظار روابط عمومی و سازمان یا یک بنگاه است.
بنابراین در زمان فعلی روابط عمومی به جز پاسخگویی به مدیران بالادستی و تامین نظر انها، کار مهمتری هم چون اقناع مخاطبان و مردم در فضای مجازی دارد.
این موضوع فرصت های بسیاری نیز برای روابط عمومی ها و بنگاه های اقتصادی دارد.
صرفه جویی در زمان، افزایش حیطه مخاطبان، تبلیغات هدفمند و ارزان و انتشار سریع مطالب همسو با نیاز مدیران بالادستی از جمله مزیت های فضای مجازی برای ندیران روابط عمومی است.
دیگر زمان انکه مدیر روابط عمومی تنها به تهیه جوابیه و چاپ بنر های مناسبتی مشغول بود گذشته و حال باید به فکر روابط عمومی انلاین باشیم.
روابط عمومی پشت نشینی به روابط عمومی چابک مبدل گشته و سازمان های بزرگ به این موضوع واقف هستند.
اکنون فضای مجازی بستر اطلاع رسانی شده و شبکه ها و نرم افزارهای اطلاع رسانی جای خود را باز کرده اند.
بنابراین روابط عمومی باید به علم روز و دانش ارتباطی گسترده ای مجهز باشد تا بتواند سازمان متبوع خود را در بحران ها به سلامت به سر منزل مقصود برساند.
با سرعت فعلی گرایش مخاطبان عام و تخصصی به فضای مجازی، اینده فعالان عرصه روابط عمومی ها دیجیتالی تر و انلاین تر خواهد شد.
با این تفاسیر روابط عمومی و مدیران این عرصه اینده بسیار هیجان انگیزی در پیش دارند.
منبع: شمانيوز
0 دیدگاه