افزایش تولید واگن و لوکومتیو/ ریل داخلی وارد بازار می شود

ساخت برتر: وزیر صنعت با تاکید بر استفاده از توان داخل برای تولید واگن، گفت: با خرید هر گونه تجهیزات واگن و لوکومتیو به طور مستقیم از خارج مخالف هستیم.
افزایش تولید واگن و لوکومتیو/ ریل داخلی وارد بازار می شود
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری و تخصصی ساخت برتر: محمدرضا نعمت زاده در کنفرانس بین المللی «ریل-نفت و ریل- بندر» اظهار داشت: ایران محل اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب است و خطوط ریلی از اولویت‌های ماست، زیرا به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی  محیط زیست می انجامد.

وی با بیان اینکه در سفر دولت به چهار محال و بختیاری پروژه های ریلی مطرح شده است، افزود: امیدواریم اتصال چابهار به شمال کشور و شبکه سراسری از طریق زاهدان انجام گیرد، همچنین پروژه اتصال خراسان و آسیای میانه و افغانستان از جمله طرح‌هایی است که به اجرا برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با اجرای این پروژه ها هزاران مهندس می توانند فعال و شاغل شوند و از همکاری شرکت‌های خارجی هم بهره می بریم، اظهار داشت: افزایش توان داخلی و استفاده از توانمندی شرکت‌ها موضوعی است که مورد تاکید قرار دارد و رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی هم درون زایی و برون گرایی است.

نعمت زاده با بیان اینکه باید از منابع حداکثر استفاده را ببریم، گفت: باید نیازمندی ها را به داخل سفارش دهیم اما رویکرد ما باید اتصال به زنجیره جهانی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به فضای جدید و حضور شرکت‌های معتبر خارجی فرصت خوبی فراهم شده که شرکت‌ها وارد مذاکره شوند و ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی برقرار شود.

نعمت زاده با تاکید بر مشارکت شرکت‌های ایرانی و خارجی، اظهار داشت: ما می توانیم از شرکت‌های خارجی دانش و قطعه بگیریم و برای توسعه صنایع داخلی استفاده کنیم و تاکنون هم قراردادهای خوبی بین شرکت‌های ایرانی و خارجی به امضا رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف حمل و نقل ریلی در ۱۴۰۴ پیش بینی شده که ریل از ۱۱ هزار کیلومتر به ۲۵ هزار کیلومتر برسد، گفت: این فضا نیازمند ایجاد زیر ساخت در راه آهن است که امیدواریم با مشارکت وزارت راه پروژه ذوب آهن اصفهان و افزایش تولیدات ما به ثمر رسیده و وارد بازار شود.

وی، ظرفیت تولید ذوب آهن اصفهان را ۵۰۰ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: برنامه ما این است که تولید واگن باری را از ۲۰ هزار واگن به ۵۰ هزار واگن برسانیم. در حال حاضر هم ۸۳ درصد واگن باری در ایران تولید می شود و فقط تولید محور و چرخ در ایران نیست.

نعمت زاده با اشاره به تولید واگن‌های مسافری، افزود: تولید واگن مسافری باید از حدود ۲۲۰۰ به ۴۰۰۰ واگن برسانیم که در این بخش هم ۴۵ درصد خودکفایی داریم.

نعمت زاده با بیان اینکه تعداد لوکومتیوها را باید به بیش از دو برابر برسانیم، تصریح کرد:برای ۴ سال آینده به ۲ تا ۴ هزار واگن نیاز داریم که در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران در حال نهایی کردن قرارداد با چند شرکت اروپایی، کره ای و چینی برای افزایش ظرفیت و تولید قطعه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه با خرید هر گونه تجهیزات واگن و لوکومتیو به طور مستقیم از خارج مخالفیم، گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی این است که همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی داشته باشیم اما محصول نباید به طور کامل وارد کشور شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته محدودیت های بانکی اجازه کار به ما نمی داد اما الان این محدودیت ها برطرف شده است گفت: برای خرید قطعات می توانیم از فاینانس استفاده کنیم.

افزایش تولید واگن و لوکومتیو/ ریل داخلی وارد بازار می شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟