قیمت سنگ تراورتن و عوامل وابسته به آن

قیمت سنگ تراورتن در بازار ایران دستخوش عوامل بسیار زیادی می‌باشد. کلیک کنید و با ما همراه باشید تا عوامل مختلف در قیمت سنگ تراورتن را مورد بررسی قرار دهیم.
قیمت سنگ تراورتن و عوامل وابسته به آن

یکی از سنگ‌های ساختمانی بسیار پر کاربرد در صنعت ساختمان‌سازی که تنوع و زیبایی بسیار بالایی هم دارد، سنگ تراورتن است. این سنگ یک سنگ مستحکم و مقاوم است و توسط بسیاری از معماران و ساختمان‌سازان جهت کار در نمای خارجی ساختمان‌ها انتخاب می‌شود. از اینرو دانستن قیمت سنگ تراورتن و عوامل وابسته به آن بسیار مهم است تا بتوانیم سنگ‌کاری ساختمان‌های خود را با توجه به بودجه و طراحی معماری ساختمانمان به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

از این‌رو تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است را در این خصوص با شما درمیان بگذاریم.

دیگران چه می خوانند:

سنگ تراورتن

قیمت سنگ تراورتن به چه عواملی وابسته است ؟

قیمت سنگ تراورتن به عوامل بسیار زیادی وابسته است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1 - تاثیر رنگ در قیمت سنگ تراورتن

سنگ‌های تراورتن هر چقدر در رنگ‌های روشن‌تر قرار داشته باشند، قیمت بالاتری دارند. از اینرو بسیاری از سنگ‌‌های تراورتن نظیر سنگ تراورتن آتشکوه، سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن دره بخاری و سنگ تراورتن ابیانه، دردسته سنگ‌های گران در خانواده سنگ‌های تراورتن هستند.

این سنگ‌ها معمولاً در رنگ‌های سفید و کرم روشن قرار دارند و اگر شما به دنبال یک سنگ تراورتن با کیفیت و زیبایی بالا هستید، سنگ‌های فوق انتخاب بسیار مناسبی جهت کار به عنوان سنگ نما در ساختمان‌های شما هستند.

قیمت سنگ تراورتن کرممعروفترین رنگ‌های سنگ‌های تراورن عبارتند از رنگ‌ کرم، رنگ عسلی، رنگ شکلاتی و رنگ سیلور

2 - تاثیر کیفیت فراوری سنگ در قیمت سنگ تراورتن

طبیعتاً سنگ‌های ساختمانی هرچقدر با کیفیت بالاتری فراوری شوند، ارزش بالاتری دارند. کیفیت فراوری بالاتر به منزله  استفاده از دستگاه‌های بروزتر، متریال‌های باکیفت‌ بالاتر و گذاشتن زمان بیشتر می‌باشد. از اینرو قیمت سنگ تراورتن نیز بالاتر می‌رود.

فراوری سنگ تراورتن | قیمت سنگ تراورتن

فرآوری سنگ تراورتن در انواع مختلف، متفاوت است. با این حساب، هر سنگ تراورتن فرآوری شده مناسب استفاده در فضای خاصی از ساختمان خواهد بود. از اینرو سنگ تراورتن در حالت های مختلفی از جمله هوند، صیقلی، براش، تامبل و تیشه‌ای فراوری می‌شود که در هرکدام از این انواع، قیمت سنگ تراورتن متفاوت است.

3 - تاثیر نوع سنگ تراورتن در قیمت سنگ تراورتن 

سنگ تراورتن بر خلاف بسیاری از سنگ‌ها مانند سنگ گرانیت، در  تنوع و سورت‌های بسیار زیاد و متنوعی قرار دارد. سنگ‌های تراورتن از معادن مختلفی در ایران استخراج می‌شوند که کیفیت کوپ هرکدام متفاوت است (مثلا معادن واقع در محلات و آبگرم کیفیت بالاتری نسبت به معادن واقع شده در استان یزد دارند). از اینرو ما در ایران سنگ‌های ساختمانی متفاوتی داریم که قیمت هرکدام از آن‌ها متفاوت است.(لازم به ذکر است منظور ما قیمت سنگ‌هایی است که در سورت های مشابه قرار دارند. معیار صحیح مقایسه سنگ‌ها این است که در سورت‌های مشابه قرار داشته باشند. مثلاً مقایسه سورت سوپر تراورتن دره بخاری و سورت سوپر تراورتن میاندوآب به دلیل آنکه هر دو سنگ در سورت سوپر قرار دارند، صحیح است)

4 - تأثیر میزان تخلخل سنگ تراورتن در قیمت سنگ تراورتن 

سنگ تراورتن ساختار و بافت متخلخی دارد و این مورد باعث شده است تا وزن هر متر مربع سنگ تراورتن کاهش پیدا کند و جهت کار در نمای خارجی ساختمان‌ها مخصوصاً ساختمان‌های چند طبقه که در ارتفاع بالا نیاز به سنگ کاری دارند، سنگی بسیار مناسب باشد.

هنگام فراوری سنگ تراورتن، در سطح سنگ، این تخلخل‌ها با موادی نظیر ماستیک پوشانده می‌شوند تا مقاومت آن در مقابل رطوبت و تغییرات جوی و آب‌وهوایی افزایش یابد. هر چقدر میزان تخلخل در سنگ تراورتن کمتر باشد، ما سنگی خواهیم داشت که سطح آن یکدست‌تر و زیباتر است و همچنین در برابر رطوبت مقاومت بهتری دارد. از این رو در بین سنگ‌های تراورتن، سنگ هایی نظیر سنگ تراورتن آتشکوه، تراورتن عباس آباد، تراورتن حاجی آباد، تراورتن دره بخاری و تراورتن ابیانه سنگ‌هایی هستند که در خانواده سنگ تراورتن قیمت بالاتری دارند و پس از آن سنگ‌هایی نظیر تراورتن تکاب، تراورتن طرق و تراورتن رامشه در کیفیت بالا هستند و سنگ‌هایی نظیر تراورتن دهشیر، تراورتن ابرکوه، تراورتن ایساتیس، تراورتن دلاوری و سایر سنگ های تراورتن استان یزد در قیمت های پایین در خانواده سنگ تراورتن قرار دارند.

بنابراین قیمت سنگ تراورتن در صورتی که سنگ مورد نظر تخلخل کمتری داشته باشد، بیشتر است.

4 - تاثیر ابعاد سنگ تراورتن در قیمت سنگ تراورتن 

سنگ‌های تراورتن در هر رنگی و با هر کیفیتی که باشند، در ابعاد مختلفی فراوری می‌شوند. این ابعاد عبارتند از : 

  • اسلب
  • 60 * 60 
  • 40 * 40
  • 40 طولی 
  • 30 طولی

هرچقدر ابعاد سنگ بزرگتر باشد، قیمت سنگ تراورتن بالاتر است و هر چقدر ابعاد سنگ کوچکتر باشد، هنگام برش سنگ، پرتی‌های کمتری داریم و قیمت سنگ تراورتن پایین‌تر می‌آید. از اینرو قیمت سنگ تراورتن به ترتیب (سایز اسلب، سایز 40 طولی، سایز 60*60، سایز 30 طولی، سایز 30*30 ) از بالا به پایین می‌باشد.

ما در مجموع صنایع سنگ میرزایی انواع سنگ‌های ساختمانی را در سایزهای فوق فراوری می‌کنیم تا شما به راحتی بتوانید سنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را در ساختمان خود بکار ببرید. 

5 - تاثیر سالم بودن سنگ تراورتن در قیمت سنگ تراورتن 

منظور از سالم بودن سنگ تراورتن این است که سطح سنگ نباید دچار ترک و یا شکستگی باشد. طبیعی است که اگر سطح سنگ دارای ترک و یا شکستگی باشد، آن سنگ ارزش بسیار پایینی دارد. بنابراین قیمت سنگ تراورتن در این حالت بسیار کاهش می‌یابد. همچنان باید به گونیا بودن گوشه‌های سنگ نیز توجه ویژه داشته باشیم. یک سنگ تراورتن با ارزش و مناسب جهت کار در نما نباید دچار لب پریدگی باشد و گوشه های آن نیز باید گونیا باشد. از اینرو هنگام خرید سنگ باید نهایت دقت را داشته باشیم و سنگی را انتخاب کنیم که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • سطح آن دارای ترک و یا شکستگی نباشد.
  • لب پریدگی نداشته باشد.
  • گوشه‌های آن گونیا باشد.

6 - تاثیر سورت سنگ تراورتن در قیمت سنگ تراورتن 

سنگ‌ها را بر اساس رنگی که دارند، ابعادی که در آن فراوری شده‌اند، کیفیتشان و همچنین میزان یکدست بودنشان سورت می‌کنند. از اینرو ما در سنگ های تراورتن سورت های متفاوتی را داریم. سورت های سنگ تراورتن از گرانترین به ارزانترین عبارتند از :

  • سورت سوپر 
  • سورت ممتاز
  • درجه 1
  • درجه 2

بدیهی است که قیمت سنگ تراورتن هرچقدر در سورت قوی‌تری باشد، بالاتر است. سورت بندی سنگ‌های تراورتن یکی از تاثیر گذارترین عوامل در قیمت سنگ تراورتن است.

از کجا سنگ تراورتن را خریداری کنیم ؟ 

جواب سوال فوق بسیار کوتاه است. "اصفهان، شهرک صنعتی محمود آباد"

استان اصفهان به تمامی معادن سنگی نزدیک است و حمل کوپ‌های سنگ به آن جهت شروع عملیات فراوری بسیار راحت و آسان است. از طرفی کارخانه‌های سنگ بسیاری در شهرک صنعتی محمودآباد واقع شده‌اند و از بهترین، بروزترین و جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیا جهت فراوری سنگ های ساختمانی استفاده می‌کنند. همچنین خرید انواع سنگ تراورتن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و همچنین تنوع قیمت با متراژهای بالا در بسیاری از کارخانه‌های سنگ در شهرک صنعتی محمود آباد در استان اصفهان، امکانپذیر است. یکی از این کارخانه‌های سنگ، مجموعه صنایع سنگ میرزایی است که مطمئناً خریدی پرسود و به صرفه برای شما رقم خواهد خورد. در این خصوص می‌توانید با شماره 09130000622 تماس بگیرید تا علاوه بر دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان از کارشناسان با تجربه ما جهت تهیه سنگ ساختمانی مورد نظر خود اقدام کنید.

بابت همراهی شما تا انتهای مطالب سپاس‌گزاریم.

قیمت سنگ تراورتن و عوامل وابسته به آن

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟